Vše, co potřebujete vědět o IT službách, které nabízíme
BLOG: IT SLUŽBY
Naleznete zde návody a články, které pro Vás připravujeme ve snaze ještě více zvýšit kvalitu služeb, které Vám poskytujeme.
Rádi uvítáme Vaše náměty na další příspěvky a návody, které byste zde rádi viděli. K dispozici je pro Vás samozřejmě podpora na tel. +420 731 624 279 nebo e-mailu support@homeatcloud.cz .
Za sdílení, lajky a retweetování budeme samozřejmě rádi.
Váš tým Home at Cloud.
FAQ
2.5.2017 | Home at Cloud
Všeobecné
Je možné kdykoli změnit parametry služby nebo fakturační období?
Ano, v Přehledu objednávek máte možnost Změnit objednávku. Naleznete zde i možnost Změnit fakturační období. Systém provede vyúčtování původní objednávky, vytvoří novou objednávku a nevyužitou část původní objednávky odečte od ceny nové objednávky. Možnost změny parametrů služby ani změny fakturačního nelze využít 14 dní před koncem fakturačního období. V takovém případě je nutné nejdříve uhradit platbu původní objednávky a nejlépe ještě ten samý den provést Změnu objednávky. Pak nepřijdete ani o jeden den bez slevy na fakturační období.
Nabízíte také hosting redakčních systémů WordPress, Drupal, Joomla nebo firemních a vývojářských informačních systémů?
Ano, podívejte se na nabídku obrazů TurnKey GNU/Linux v rámci služby VPS.
Poskytuje také službu webhosting?
Službu webhosting v současné době neposkytujeme, ale umožňuje využít službu multihosting, a to prostřednictvím image ISPConfig, který si zvolíte při objednávce služby VPS a dostanete na Vašem VPS stejné možnosti správy, jako v případě správy více webhostingů. Přikoupíte-li si ještě správu, půjde o identickou službu jako dedikovaný webhosting / multihosting. Pro moderní programovací jazyky/frameworky (Tomcat, node.js, Ruby on Rails, Django) máme připravená hotová běhová prostředí v obrazech TurnKey GNU/Linux.
Nabízíte také managed VPS nebo dedikovaný webhosting?
Ano, objednejte si ke službě VPS nebo Server Hosting také doplňkovou službu administrace.
Máte datové centrum jinde než v ČR?
V současně době nemáme. V rámci Evropy jsou ale latence zanedbatelné, takže služby lze využívat i mimo ČR.
Omezujete propustnost do zahraničí?
Neomezujeme, u nás není mezi připojením do ČR a zahraničí žádný rozdíl.
Je problém si server pronajmout jen na pár měsíců? Mám nějaký závazek?
Není, pokud službu neprodloužíte a nezaplatíte na další období, nemáte vůči nám žádný závazek.
Akceptujete PayPal nebo BitCoin?
Ne, platit je u nás možné pouze kreditní kartou nebo bankovním převodem.
Nemohu se registrovat. Prý používám nepovolené anonymizační techniky.
Kvůli vysokému množství zlomyslných registrací jsme zavedli detekci otevřených proxy serverů. Bohužel, pokud máte na svém internetovém připojení NAT nebo dynamickou IP adresu, mohl Vám reputaci zkazit někdo jiný. Pokud si myslíte, že je to tento případ, tak nám napište do chatu a připojte informaci, odkud jste a kdo je Vaším poskytovatelem Internetu.
Služba VPS
Když nastavuji firewall, musím nechat něco přístupné pro Vás?
Nemusíte, na VPS server bez objednané administrace nepotřebujeme žádný přístup. Nechte pouze povolenou službu DHCP (porty 67 a 68 protokolu TCP/UDP), bez níž by server mohl ztratit připojení.
Při velkém počtu spojení se mi rozpadne připojení.
Narazili jste na ochranu proti DoS útokům, která je z důvodů ochrany reputace našich IP adres zapnuta i ve směru zevnitř ven. Máte-li placenou službu, rádi Vám limity počtu spojení zvýšíme.
Omezujete objem přenesených dat za měsíc?
Neomezujeme. Pokud potřebujete garantovaný datový tok, použije se ceník Server Hostingu. V žádném případě netolerujeme plýtvání pásmem ze strany služeb, které navíc mohou způsobovat porušení zákona, jako např. v případě ToR, Bittorrent, aj.
Z VPS nemohu posílat e-maily.
V rámci služby VPS jsou některé porty blokovány, abychom ochránili Internet před nevyžádanými sděleními typu SPAM. Problém lze vyřešit tak, že změníte nastavení firewallu daného VPS. Za tímto účelem je nutné u VPS mít objednanou doplňkovou službu Firewall, jež v rámci portálu umožní definovat pravidla na úrovni virtualizační platformy. Změna pravidel uvnitř VPS problém nevyřeší. Proto není možné pravidla firewallu měnit v případě testovacího VPS. Pokud potřebujete nastavení firewallu změnit, přejděte na placené VPS a objednejte si doplňkovou službu Firewall.
Podporujete Xen?
Ne, naše virtuální servery běží pouze na KVM. Pokud potřebujete jiný hypervizor, rádi Vám jej nainstalujeme a budeme spravovat v rámci služby Server Hosting na pronajatém serveru/serverech.
Mám VPS u jiného poskytovatele. Pomůžete mi s přechodem k Vám?
Ano, obraz VPS Vám rádi zdarma překonvertujeme a spustíme na naší platformě. Rádi vám i jinak pomůžeme a poradíme.
Můžu mít jeden VPS více IPv4 adres?
Ne, tato možnost je k dispozici pouze v rámci služby Public Cloud a také v případě služby pronájmu fyzických serverů (Server Hosting).
Potřeboval bych si vyzkoušet serverovou aplikaci na 7 dní a defaultní konfigurace testovacího VPS je příliš malá.
Napište nám, o co se jedná, předpokládané požadavky na kapacitu a pokud bude Váš požadavek rozumný, konfiguraci na vyzkoušení Vám připravíme.
Kde najdu heslo k VPS?
Přijde Vám mailem ihned, jakmile je VPS vytvořeno a připraveno k použití.
Hodí se služba VPS na těžbu kryptoměn?
Ne, služba VPS není navržena na permanentní 100% vytížení procesoru. Na našich serverech není těžba kryptoměn výhodná ani při použití 2 či více CPU. Pokusy o těžbu na VPS jsou považovány za porušení obchodních podmínek a postihovány ukončením služby. Můžete si k nám ale umístit těžební stroje v rámci služby Server Housing nebo Rack Housing.
VPS s OS Linux
Podporujete FreeBSD nebo Alpine Linux?
Bohužel v současné době neexistuje stabilní podpora nasazení FreeBSD ani Apline Linux v rámci virtualizační platformy, kterou používáme. Nemůžeme je proto instalovat automaticky na VPS. Můžete si je ale nainstalovat z ISO obrazu v rámci služby Public Cloud. Převedení libovolné image pro KVM hypervizor do služby VPS je také možné.
Nabízíte desktopové verze Linuxu?
Nenabízíme. Na veškeré servery instalujeme serverové edice operačních systémů. Serverové edice operačního systému GNU/Linux nejsou určeny pro provoz grafického uživatelského rozhraní, jež je součástí desktopových edicí těchto systémů. Mezi serverovou a desktopovou edicí je rozdíl jen v balících, které jsou nainstalované. Existuje tedy možnost ruční instalace grafického uživatelského rozhraní, nicméně ji doporučujeme POUZE ZKUŠENÝM UŽIVATELŮM. Pokud se bez grafického uživatelského rozhraní neobejdete, zvolte raději operační systém Windows.
Nemohu se přihlásit k serveru. Co mám dělat?
Jestliže se nemůžete přihlásit k serveru (server hlásí přístup odepřen, tedy „access denied“), vyzkoušejte postupně následující možnosti:
- Ujistěte se, že zadáváte správnou IP adresu serveru.
- Ujistěte se, že zadáváte správný název uživatele. Určitě to nebude uživatel root.
- Ujistěte se, že zadáváte správné heslo uživatele. Rozložení klávesnice na lokálním serveru nemusí být shodné s rozložením kláves na vzdáleném stroji. Nastavení klávesnice můžete ověřit například při zadávání názvu uživatele.
- Ujistěte se, že server běží, například prostřednictvím příkazu ping směřujícího na IP adresu serveru.
Pokud se vám stále nedaří přihlásit, můžete nás kontaktovat přímo prostřednictvím formuláře online chatu, který je dispozici na stránkách Home at Cloud v pravém dolním rohu nebo přes e-mail podpory Home at Cloud.
Kde nalézt heslo uživatele root?
Uživatelský účet root je v rámci operačních systémů GNU/Linux vyžadován pouze pro realizaci činností souvisejících se správou systému. Ve skutečnosti heslo tohoto uživatele znát nepotřebujete. Pokud potřebujete realizovat operaci vyžadující oprávnění superuživatele root, postačí, pokud se dočasně tímto uživatelem stanete. Za tímto účelem použijte v bashi příkaz:
sudo su –
Pro ukončení práce pod uživatelským účtem root pak zadejte příkaz:
exit
Další informace můžete nalézt v nápovědě bashe nebo v článku Uživatelský účet root. PAMATUJTE: S VELKOU MOCÍ PŘICHÁZÍ VELKÁ ODPOVĚDNOST. Používejte tedy uživatelský účet root pouze, pokud je opravdu nezbytné. Jestliže si nejste jisti, kontaktujte nás, rádi vám poradíme.
VPS s OS Windows
Windows v režimu VPS zdarma je pomalý.
VPS zdarma má jen 1 GB RAM. Aplikace, zvláště pak webové prohlížeče, budou pomalé. Upgradujte na placenou verzi. Pokud potřebujete vyzkoušet nějakou konkrétní aplikaci, napište nám, a výkon testovacího VPS Vám zvýšíme.
Ve Windows mi nefunguje můj server služby.
Máte jeho port povolený ve Windows Firewall?
Ve Windows nemůžu nic stáhnout.
Na serverové verzi je standardně zapnutý Bezpečný režim prohlížení pro Internet Explorer. Vypněte si ho ve Správci serverů.
Nemůžu se dostat na VPS s Windows přes RDP.
Dejte mu chvilku, aby stihl nastartovat a nakonfigurovat se. Windows bootuje při vytváření dvakrát.
Zálohování VPS
Je možné k VPS přidat volně využitelný zálohovací prostor?
Ano, podle ceníku Server Hostingu.
Dokážete ze zálohy obnovit kompletní stav serveru?
Ano, ale běžně tato funkce není v administraci k dispozici. Většinu problémů opravíte tím, že si zálohu připojíte k běžícímu systému a z připojené zálohy si zkopírujete potřebné soubory. Pokud je server v příliš špatném stavu, tak nám napište a my Vám server z příslušné zálohy obnovíme.
Server hosting
Mohu si servery propojit vlastní sítí nebo použít vlastní router?
Tento požadavek lze splnit dvěma způsoby. První je zřízení vlastní VLAN, po které můžete posílat privátní komunikaci. Druhá je umístění vlastního routeru nebo switche účtované minimální sazbou služby Server Housing 1U.
Máte jen dvě varianty serverů?
Ano, na skladě máme dva druhy serverů, ale umožňujeme klientům zvolit si konfiguraci na míru. Například server HPE DL380 GEN9 lze osadit pamětí od 16 GB až po 1,5 TB. V případě potřeby Vám objednáme potřebné díly, případně i jiné modely serverů.
Kontakujte nás
Když budete potřebovat pomoc, rozhodně Vás nenecháme na holičkách.